"חינוך הוא מסע בדרך שלעולם לא נגמרת" אטאלי איידין
מנהל החינוך בעיר רואה עצמו כגוף מוביל ומתכלל, אשר תכליתו לשלב בין עולמות הפדגוגיה, התשתיות והקהילה – ולשרת את כלל תושבי העיר מגיל לידה ועד גיל 35. אנו פועלים מתוך תחושת שליחות למען כ-25,000 תלמידות ותלמידים ובני משפחותיהם, ופועלים במלוא המרץ לקידום מערכת חינוך איכותית, חדשנית ומיטיבה.
העשייה החינוכית כוללת את כלל שלבי החיים: מלידה, דרך מערכת הגיל הרך, בתי הספר היסודיים והעל-יסודיים – ועד לתוכניות לצעירים, בני נוער, מסגרות חינוך מיוחד, וחינוך בלתי פורמלי.
אנו פועלים מתוך תפיסה מערכתית כוללת, שמשלבת גם אחריות לתכנון, בינוי ואחזקת מוסדות חינוך, ופיתוח מרחבי למידה חדשניים ופורצי דרך, מתוך מטרה להעניק לתלמידים סביבה מיטבית להתפתחות, למידה ויצירת משמעות.
בשנת הלימודים תשפ"ו פועלים בעיר:
206 גני ילדים – מתוכם 48 גני חינוך מיוחד
23 בתי ספר יסודיים – 3 מתוכם על אזוריים וייחודיים
5 חטיבות ביניים ממלכתיות – אחת מתוכן מתחילה צמיחה
2 תיכונים ממלכתיים
3 תיכונים שש-שנתיים ממלכתיים-דתיים
4 בתי ספר לחינוך מיוחד
במוסדות החינוך בעיר פועלים כ-2,000 אנשי צוות – גננות, מורות, סייעות, יועצות, מנהלים ואנשי מקצוע נוספים, העוסקים כולם בעשייה חינוכית יומיומית במסירות ובאהבה.
העיר נמצאת בתנופת פיתוח מואצת, ואנו נערכים בהתאם – בתכנון ובניית מוסדות חינוך נוספים בתי ספר, גני ילדים, מעונות יום ומתחמים חינוכיים חדשניים, תוך ראייה לעתיד והבנת צרכי התושבים.
העשייה החינוכית שלנו מתמקדת בארבעה יסודות מרכזיים:
- פיתוח ההון האנושי בקהילת החינוך – ליווי, הכשרה ומנהיגות חינוכית
- פיתוח תשתיות ומרחבים חינוכיים מתקדמים
- קידום שוויון הזדמנויות ומענים מותאמים לכלל האוכלוסיות
- חיזוק תחושת השייכות והקהילתיות בקרב תלמידים, צוותים והורים
אנו חיים בתקופה מאתגרת – חברתית, לאומית ובינלאומית. במציאות דינמית זו, מחויבותנו היא לפתח חוסן אישי וקהילתי, להוביל חשיבה חדשנית, למצוא פתרונות יצירתיים ולהציב יעדים חינוכיים ארוכי טווח. אנו מאמינים כי חינוך איכותי הוא התשתית לחוסן חברתי, לצמיחה קהילתית ולהצלחת הדור הבא.
זכיתי להוביל את החינוך בעיר ראש העין.
בברכה,
גלית בר-אל
ראש מנהל חינוך
"חינוך איננו הכנה לחיים – הוא החיים עצמם" שמעון פרס