ניהול פרויקטי תשתיות – מחלקת תחבורה

מטרת הפרויקטים הינם שיפור הבטיחות, הסדרת תשתיות מערכות התחבורה הציבורית המשלימות כגון, שבילי אופניים, נתיבי תחבורה ציבורית, חניוני חנה וסע ומסופי תחבורה בעיר.


תהליכים להגברת הבטיחות בדרכים:

  • מיפוי וניתוח תאונות דרכים בעיר, מיקומיהן, חומרתן ומגמות שנתיות
  • גיבוש תכנית שנתית לפרויקטי בטיחות לפי הממצאים
  • בקשת תקציבי תכנון ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
  • ביצוע הכנות לתכנון, כגון: אישורי תב"ר, הזמנות עבודה, מדידות
  • תכנון תנועה, פיסי, תאורה, ניקוז, נוף, חשמל ותאורה, תיאום תשתיות ועוד
  • אישור התכנון אצל הגורמים הרלבנטיים
  • בקשת תקציבי ביצוע ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
  • הכנות לביצוע, כגון: אישורי תב"ר, מינוי מנהל פרויקט, מכרזים וכו`
  • ביצוע הפרויקטים
  • מעקב אחר הפחתת תאונות בעקבות הפרויקט


פרויקטים תחבורתיים הנמצאים בשלב תכנון:


פרויקטים להסדרה בטיחותית באמצעות תשתיות ותנועה לצורך שיפור הבטיחות ברחובות הבאים:

  • וולפסון
  • חותמי המגילה
  • נחל רבה
  • אפק
  • שבזי
  • נווה אפיקים
  • תכנון רמזור בצומת יהודה הלוי- שבזי
  • מנחם בגין- דן
  • יהושע בן נון- אפיק
  • הרש"ש
  • שגיא


שבילי אופניים הנמצאים בשלב תכנון ברחובות הבאים:

  • יהודה הלוי
  • ז'בוטינסקי
  • שביל אופניים חוצה העיר הוותיקה
  • נחל רבה
  • שכונת נווה אפק עד יער ראש העין
  • פארק אפק


מסופי תח"צ הנמצאים בשלב תכנון הרחובות הבאים:

  • יהודה הלוי
  • המרץ


פרויקטים הנמצאים בשלב תכנון נתיבי תחבורה ברחובות הבאים:

  • יהודה הלוי
  • שלמה המלך
  • קיבוץ גלויות
  • המרץ
  • פארק אפק

 

פרוייקט אופנידן

תושבים יקרים,
פרויקט אופנידן הוא פרויקט של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון שבו נסללים כ-100 קילומטרים של שבילי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי גוש דן, מראשון לציון בדרום ועד להרצליה בצפון ומראש העין ופתח תקווה במזרח ועד תל אביב במערב.
הרשת הבינעירונית תעבור בסמוך למרכזי התעסוקה במטרופולין גוש דן על מנת לספק אלטרנטיבה עבור אלו הנאלצים לעמוד שעות ארוכות בפקקים בדרכם לעבודה.
חיבור העיר למערכת האופנידן הוא באמצעות גשר הולכי הרגל ורוכבי האופניים המתבצע ע"י רכבת ישראל מעל כבישים 444 ו - 6 ומתחבר לחניון ומסוף תח"צ ברחוב המרץ הנמצא בשלבי תכנון.

 

עדכון פרוייקט פסגת טל (3 יולי 2024)

תושבים יקרים,

במסגרת הסכם הגג עם משרד התחבורה לפיתוח שבילי אופניים בעיר, תוכננו שבילי אופניים ברחבי העיר שיהוו חלק מרשת לחיבור כלל חלקי העיר.
 שביל האופניים ברחוב משה דיין, הינו חלק מרצף שבילים המחבר בין שבילי אופניים קיימים בשכונת פסגות אפק לשכונת גבעת טל ומשם המשך שבילים המתחברים עד לרחוב יהושוע בן נון.
כל זאת במטרה לחבר ולייצר נגישות ברכיבה למוסדות חינוך וציבור, לעודד שימוש ברכיבה על אופניים, לדאוג להפחתת זיהום האוויר בהורדת הנסועה בפרט באזורים עתירי תנועה.
בתכנון המקורי של שביל האופניים במשה דיין, השביל עבר בתוך השצ"פ. לאור מצב דברים זה, נשלח התכנון להתייחסות יו"ר מנהלת השכונה. ביוזמת תושבי השכונה, התקיימה פגישה בפארק טל בשיתוף גורמי העירייה ונציגי חברת נתיבי ישראל. לאור בקשת התושבים שונה התכנון ושביל האופניים הועתק לקצה השצ"פ בצמוד למדרכה והתכנון החדש נשלח ליו"ר מנהלת השכונה. למרות זאת, ביקשו מספר תושבים לקיים פגישה בראשות ראש העיר לצורך ביטול שביל האופניים במשה דיין.

בפגישה סוכם:

1. יבוצע סקר צרכים עירוני לבחינת הצורך בחיבור וביצוע שבילי אופניים: (מצורף)

בוצע סקר שממצאיו העלו כי קיים צורך ביצירת חיבוריות וקישוריות של שבילי אופניים בכל חלקי העיר למוסדות חינוך, ציבור, תחנת הרכבת ועוד.

2. בחינת ביצוע השביל באלמנטים שיאפשרו חילחול:

מבדיקה עם מתכנני הפרויקט, לא ניתן לבצע שביל אופניים באלמנטים המאפשרים חילחול, שביל האופניים נמצא בצמוד למדרכה ובקצה השצ"פ ועל כן לא ימנע חילחול.

3. אישור בטיחות לביצוע השביל

התכנון נבדק ע"י מהנדס תנועה שאישר את התכנית.

4. חניות בשביל האופניים ברחוב מנחם בגין מזרח לטובת חניות הורי גן הילדים במסגרת התכנון תוכננו 5 חניות לטובת הורדה והעלאה.

 בנוסף, במענה לשאלה בנוגע לעקירת עצים:  בפרויקט משה דיין אין עקירת עצים, מתבצעת העתקת עצי פרי בלבד לרבות שתילת עצים חדשים.

לאור הנתונים לעיל, הוחלט כי יבוצע פרויקט שביל האופניים במשה דיין המחבר לשבילי האופניים: 
רחוב ז'בוטינסקי – בשלבי ביצוע (מרחוב יגאל אלון עד משה דיין)
רחוב מנחם בגין ונחל רבה – בוצע