פרטי יצירת קשר
פנייה לשירות הפסיכולוגי
ניתן לפנות לשירות הפסיכולוגי באמצעות הגננת, יועצת ביה"ס או בפנייה ישירה של משפחת הילד. הפנייה תועבר לפסיכולוג/ית המלווה את המסגרת החינוכית בה לומד הילד. הפנייה תענה בדיסקרטיות ותוכנה לא יועבר לכל גורם שהוא. ללא ויתור סודיות של הפונה. הורים לילדים שלומדים מחוץ לראש העין יפנו לשירות הפסיכולוגי בפנייה ישירה.
טלפון להתקשרות: 03-9389350, 03-9388230 או באמצעות המייל Shapah@Rosh.org.il נא לציין סיבת הפנייה בציון שם מלא, מסגרת חינוכית בה לומד הילד/ה וטלפון ליצירת קשר.
שעות פעילות: ימים א' - ה' 16:00-08:00 (בערבי חג – עפ"י שעות העבודה בעירייה).
כתובת: דוד המלך 23, ראש העין
אודות השירות הפסיכולוגי
השירות הפסיכולוגי מונה 37 פסיכולוגים בעלי תואר שני ושלישי, אשר פרוסים במסגרות החינוך בעיר. השירות הפסיכולוגי עונה לצרכיהם ההתפתחותיים התפקודיים החינוכיים והרגשיים של הילדים בראש העין מגיל 5-18 ונותן מענה ייעוצי להורים וצוותי חינוך.
גילי 5-3 מקבלים מענה דרך פרוייקט "מעגן", בשיתוף עם השירות הפסיכוולגי
השירות הפסיכולוגי פועל במסגרת מינהל החינוך בעירייה ותוך שיתוף פעולה עם מערכת הבריאות וגורמים בין מקצועיים בקהילה.
השירות הפסיכולוגי עובד עם מסלולים אקדמיים המכשירים מטפלים באומנויות.
שירות פסיכולוגי חינוכי/טיפולי
מטרת השירות הפסיכולוגי החינוכי טיפולי היא לסייע להתפתחות ולהסתגלות התקינה של ילדים במסגרות החינוך השונות, ולעזור למסגרות אלה ביצירת התנאים הפסיכולוגיים הדרושים להתפתחות תקינה.
תחומי הפעילות של השירות הפסיכולוגי
- הדרכה, ייעוץ וליווי הצוותים החינוכיים בכל הנוגע לאופן טיפולם בתלמידים למטרת הבטחת מיטביות ורווחה נפשית של התלמידים.
- אבחון והערכה של ילדים עם צרכים מיוחדים, כמתחייב מחוק החינוך המיוחד, מעורבות בהשמתם ובשיבוצם של תלמידים לקויי למידה ומעקב אחר שילובם.
- יחידה קלינית – בשירות הפסיכולוגי קיימת יחידה קלינית הכוללת פסיכולוגים קליניים וחינוכיים, מטפלים באומנויות ופסיכיאטרית. היחידה הקלינית מנוהלת ע"י פסיכולוגית קלינית בכירה, תמר מנור. במסגרת היחידה הקלינית מתקיימים טיפולים קצרי טווח וארוכי טווח וניתנות הדרכות הורים. ליחידה הקלינית ניתן לפנות באמצעות פנייה לפסיכולוג המסגרת החינוכי וכן באופן עצמאי.
- במקרה של ילדים בסיכון – התערבות מערכתית במסגרת החינוכית ועם הגורמים העירוניים הרלוונטיים. הערכה ראשונית של הילד והמלצות לגבי המשך ההתערבות.
- השתתפות בפורומים בין מקצועיים במערכת החינוכית לשם בניית תכנית התערבות רב מקצועית לילדים הזקוקים לכך.
- מתן ייעוץ למנהלים ולצוותים חינוכיים בהיבט מערכתי/ארגוני לקידום צמיחה רגשית – חינוכית במערכת החינוך.
- היוועצות עם גורמים מחוץ למערכת החינוך בקשר לתלמידים כגון: אגף הרווחה, שירותי בריאות הנפש, תחנות להתפתחות הילד ועוד.
- השתתפות בצוותים עירוניים ליוזמות חינוכיות וועדות מקצועיות שונות בישוב.
- ייעוץ והדרכה להורים.
- התערבות טיפולית לילדים ולמשפחותיהם.
- הכנה למצבי חירום והתמודדות עם מצב חירום מתמשך.
- בזמן מקרי חירום – התערבות ראשונית, מערכתית ופרטנית במערכת החינוך ובקהילה.
- הרצאות וסדנאות לצוותי חינוך.