ניהול פרויקטי תשתיות – מחלקת תחבורה
מטרת הפרויקטים הינם שיפור הבטיחות, הסדרת תשתיות מערכות התחבורה הציבורית המשלימות כגון, שבילי אופניים, נתיבי תחבורה ציבורית, חניוני חנה וסע ומסופי תחבורה בעיר.
תהליכים להגברת הבטיחות בדרכים:
• מיפוי וניתוח תאונות דרכים בעיר, מיקומיהן, חומרתן ומגמות שנתיות
• גיבוש תכנית שנתית לפרויקטי בטיחות לפי הממצאים
• בקשת תקציבי תכנון ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
• ביצוע הכנות לתכנון, כגון: אישורי תב"ר, הזמנות עבודה, מדידות
• תכנון תנועה, פיסי, תאורה, ניקוז, נוף, חשמל ותאורה, תיאום תשתיות ועוד
• אישור התכנון אצל הגורמים הרלבנטיים
• בקשת תקציבי ביצוע ממשרד התחבורה והבטיחות בדרכים
• הכנות לביצוע, כגון: אישורי תב"ר, מינוי מנהל פרויקט, מכרזים וכו`
• ביצוע הפרויקטים
• מעקב אחר הפחתת תאונות בעקבות הפרויקט
פרויקטים תחבורתיים הנמצאים בשלב תכנון:
פרויקטים להסדרה בטיחותית באמצעות תשתיות ותנועה לצורך שיפור הבטיחות ברחובות הבאים:
• וולפסון
• חותמי המגילה
• נחל רבה
• אפק
• שבזי
• נווה אפיקים
• תכנון רמזור בצומת יהודה הלוי- שבזי
• מנחם בגין- דן
• יהושע בן נון- אפיק
• הרש"ש
• שגיא
שבילי אופניים הנמצאים בשלב תכנון ברחובות הבאים:
• יהודה הלוי
• ז'בוטינסקי
• שביל אופניים חוצה העיר הוותיקה
• נחל רבה
• שכונת נווה אפק עד יער ראש העין
• פארק אפק
מסופי תח"צ הנמצאים בשלב תכנון הרחובות הבאים:
• יהודה הלוי
• המרץ
פרויקטים הנמצאים בשלב תכנון נתיבי תחבורה ברחובות הבאים:
• יהודה הלוי
• שלמה המלך
• קיבוץ גלויות
• המרץ
• פארק אפק
פרוייקט אופנידן:
תושבים יקרים,
פרויקט אופנידן הוא פרויקט של משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון שבו נסללים כ-100 קילומטרים של שבילי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי גוש דן, מראשון לציון בדרום ועד להרצליה בצפון ומראש העין ופתח תקווה במזרח ועד תל אביב במערב.
הרשת הבינעירונית תעבור בסמוך למרכזי התעסוקה במטרופולין גוש דן על מנת לספק אלטרנטיבה עבור אלו הנאלצים לעמוד שעות ארוכות בפקקים בדרכם לעבודה.
חיבור העיר למערכת האופנידן הוא באמצעות גשר הולכי הרגל ורוכבי האופניים המתבצע ע"י רכבת ישראל מעל כבישים 444 ו - 6 ומתחבר לחניון ומסוף תח"צ ברחוב המרץ הנמצא בשלבי תכנון.