מדיניות פרטיות – עיריית ראש העין

עדכון אחרון: 13 באוגוסט 2025

1. מבוא והתחייבות העירייה

עיריית ראש העין (להלן: "העירייה") רואה חשיבות עליונה בשמירה על פרטיותם של תושביה, של המשתמשים בערוצים הדיגיטליים שלה ושל כל הפונים אליה (להלן: "המשתמש" או "הפונה").

מדיניות זו נכתבה במטרה להסביר בשפה ברורה ושקופה כיצד העירייה אוספת, מעבדת, שומרת ומשתמשת במידע אישי, והכל במסגרת מחויבותה לפעול בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (להלן: "חוק הגנת הפרטיות") והתקנות שהותקנו מכוחו.

מדיניות זו חלה על כלל השירותים הדיגיטליים המופעלים על ידי העירייה, לרבות אתר האינטרנט, אזורים אישיים, טפסים מקוונים ואפליקציות, וכן על מידע הנמסר לעירייה בשיחות טלפון, בדוא"ל, במסרונים או פנים אל פנים.

מדיניות זו מנוסחת בלשון זכר מטעמי נוחות בלבד, אך פונה ומתייחסת כמובן לכל המגדרים באופן שווה.

2.  הסכמה למדיניות

השימוש והגלישה באתר וביתר שירותי העירייה הדיגיטליים מהווים אישור והסכמה מדעת מצדך לכל האמור במדיניות פרטיות זו.

המידע האישי נמסר על ידך מרצונך החופשי. ידוע לך כי אינך מחויב על פי חוק למסור את המידע, אולם ללא מסירתו, ייתכן שלא נוכל לספק לך שירותים מסוימים דרך האתר, כגון: ביצוע תשלומים, רישום לשירותים מקוונים או כל שירות אחר שדורש זיהוי.

אם אינך מסכים לתנאי מדיניות זו, כולם או חלקם, הינך מתבקש שלא לעשות שימוש באתר ובשירותי העירייה המספקים דרך אתר זה.

3. איזה מידע אישי אנו אוספים?

העירייה אוספת סוגים שונים של מידע, בהתאם לשירות המבוקש:

  • מידע שהמשתמש מוסר באופן יזום: פרטים אישיים ומזהים הנמסרים בעת קבלת שירותים, כגון שם מלא, תעודת זהות, כתובת, פרטי התקשרות (טלפון ודוא"ל), פרטי בני משפחה (לדוגמה: לצורך רישום לחינוך), ועוד. מידע זה נדרש, למשל, בעת:
    • ביצוע תשלומים (ארנונה, דוחות חניה וכו').
    • רישום למערכת החינוך העירונית.
    • פנייה למוקד העירוני או ליחידות העירייה.
    • הגשת בקשות להיתרים או הנחות.
  • מידע פיננסי: בעת ביצוע תשלומים, פרטי כרטיס אשראי מועברים ישירות לחברות הסליקה המאובטחות, ואינם נשמרים במאגרי המידע של העירייה. תהליך זה עומד בתקני אבטחה מחמירים (PCI).
  • מידע הנאסף באופן אוטומטי (מידע טכני): בעת גלישה בערוצים הדיגיטליים שלנו, נאסף מידע טכני שאינו מזהה אישית באופן ישיר, כגון: כתובת IP, סוג הדפדפן, סוג המכשיר, נתוני מיקום כלליים, והעמודים שבהם ביקרת. מידע זה נאסף באמצעות כלים כמו 'עוגיות' (Cookies) ומערכות ניתוח סטטיסטי.

4. מדוע אנו אוספים את המידע וכיצד נשתמש בו?

אנו אוספים ומעבדים מידע אישי אך ורק למטרות לגיטימיות, מוגדרות ומפורשות, ובהן:

  • אספקת שירותים מוניציפליים: לצורך מתן השירותים שהעירייה מחויבת לספק על פי חוק, כגון: גביית ארנונה, ניהול מערכת החינוך, פיקוח ועוד.
  • טיפול בפניות הציבור: כדי ליצור קשר עם הפונה, להעניק תמיכה ולטפל בבקשותיו ביעילות.
  • שיפור השירותים וחוויית המשתמש: ניתוח נתונים סטטיסטיים ואנונימיים מסייע לנו להבין את צורכי התושבים, לשפר את תפעול האתר ולהתאים תכנים ושירותים לקהל היעד.
  • שליחת עדכונים ודיוור: העירייה עשויה לשלוח עדכונים ומידע חיוני לתושבים (למשל באמצעות דוא"ל , וואטסאפ או SMS), בכפוף להסכמת המשתמש והוראות הדין.

5. שימוש ב'עוגיות' (Cookies)

אתר העירייה, בדומה לאתרים רבים, משתמש בקבצי 'עוגיות'. אלו קבצי טקסט קטנים שהדפדפן יוצר על המחשב שלך. אנו משתמשים בהם לצורך תפעולו השוטף והתקין של האתר, אימות פרטים, אבטחת מידע, ואיסוף נתונים סטטיסטיים אודות השימוש באתר כדי לשפר את חווית הגלישה שלך.

באפשרותך לחסום או למחוק את קבצי ה'עוגיות' דרך הגדרות הדפדפן שלך. עם זאת, חסימתן עלולה לפגוע בחלק מהפונקציות ובחוויית השימוש באתר.

6. שמירת מידע והעברתו לצדדים שלישיים

העירייה לא מוכרת, סוחרת או מעבירה מידע אישי המאפשר זיהוי לגופים חיצוניים, למעט במקרים המוגבלים הבאים:

  • קבלני משנה וספקי שירותים: אנו עשויים להעביר מידע לגופים המספקים לנו שירותים (כגון חברות תוכנה, חברות סליקה, בתי דפוס למשלוח דואר רשמי), לצורך ביצוע פעולות מטעם העירייה. גופים אלה מחויבים חוזית לשמור על סודיות ואבטחת המידע, ויכולים להשתמש בו אך ורק למטרה שלשמה נמסר.
  • חובה על פי דין: אם נדרש לכך על פי הוראת חוק, תקנה, צו שיפוטי או דרישה של רשות מוסמכת.
  • הגנה על זכויות העירייה: במקרים בהם העברת המידע הכרחית כדי להגן על זכויותיה, רכושה או ביטחונה של העירייה, עובדיה או הציבור.

המידע יישמר במאגרי העירייה למשך התקופה הנדרשת לקיום המטרות שלשמן נאסף, או כנדרש על פי דיני הארכיונים והוראות הדין הרלוונטיות. מידע אנונימי וסטטיסטי שאינו מזהה אישית עשוי להישמר ללא הגבלת זמן.

7. זכויותיך בנוגע למידע האישי שלך

על פי חוק הגנת הפרטיות, עומדות לך הזכויות הבאות:

  • זכות לעיון במידע: הינך זכאי/ת לעיין במידע האישי שלך המוחזק במאגרי המידע של העירייה.
  • זכות לתיקון המידע: אם גילית שהמידע אינו נכון, שלם, ברור או עדכני, באפשרותך לבקש לתקנו.
  • זכות לבקש מחיקה: במקרים מסוימים, באפשרותך לבקש את מחיקת המידע.

למימוש זכויות אלו יש לשלוח בקשה מפורטת לממונה על הגנת הפרטיות בעירייה, שפרטיו מופיעים בסעיף 10 למסמך זה. על מנת לטפל בבקשתך, נדרש לקבל פרטי זיהוי שיאמתו כי הפונה הוא אכן בעל המידע.

העירייה תפעל לטיפול בבקשתך בהקדם האפשרי ובהתאם להוראות הדין. יחד עם זאת, העירייה רשאית לדחות בקשות אשר חוזרות על עצמן באופן בלתי סביר, דורשות מאמץ טכני שאינו פרופורציונלי, מסכנות את פרטיותם של אחרים או בקשות שהחוק אינו מחייב את היענות להן (לדוגמה, מידע שהעירייה מחויבת לשמור מכוח דין אחר).

8. אבטחת מידע

העירייה מיישמת מערכות ונהלים עדכניים לאבטחת מידע ופועלת בהתאם לדרישות תקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), התשע"ז-2017.

חשוב להבין כי אבטחת מידע היא אחריות משותפת – של העירייה ושלכם - המשתמשים.

  • האחריות שלנו: להגן על המידע האישי שלכם מרגע שהוא מגיע למערכות ולשרתים שלנו.
  • האחריות שלכם: להגן על המכשיר האישי שממנו אתם מתחברים לשירותי העירייה (המחשב האישי, הטלפון הנייד וכו').

לדוגמה, באחריותכם לשמור על סיסמת הכניסה לאזור האישי, לוודא שהמחשב שלכם מוגן באמצעות תוכנת אנטי-וירוס עדכנית, ולהימנע מהתחברות לשירותי העירייה מרשתות אינטרנט ציבוריות שאינן מאובטחות.

9. שינויים ועדכונים במדיניות

העירייה שומרת לעצמה את הזכות לעדכן מדיניות פרטיות זו מעת לעת, בהתאם לשינויים בשירותים, בטכנולוגיה ובהוראות הדין. הגרסה המעודכנת והמחייבת היא זו המפורסמת באתר העירייה. במקרה של שינויים מהותיים, תפורסם הודעה בהתאם באופן בולט בעמוד הבית של האתר.

10. יצירת קשר עם הממונה על הגנת הפרטיות

לשאלות, בירורים או בקשות בנושא פרטיות, ניתן לפנות לממונה הגנת הפרטיות:

דוד יהוד
ממונה על הגנת הפרטיות
שילה 21, ראש העין